Tags

, , ,

Hiçbir zaman her şeyi renk uyumu içinde olan bir insan olmamışımdır. Nerede zıt renkler var, onlar üzerimdedir ve rengarek çiçekler, takılar, aksesuarlar hep favorim olmuştur.

Ama konu alışverişe gelince benim için işkence başlar. Eğer alışveriş yapacaksam cidden o alışveriş modum olmalıdır ve zaten bu konuda o kadar muhafazakarımdır ki, ya da tembel, belirli başlı markalar dışında pek dolaşmam.

Londra’ya geldiğimde benim için en büyük keşiflerden birisi Retro/ Vintage mağazalar oldu. Özellikle Doğu Londra’da birçok köşede görebileceğiniz vintage shoplar ne yalan söyleyeyim insanın aklını başından alıyor.

Her şeyi yepyeni kullanmaya, gidip tonlarca para bayılmaya alışkın bir kültürden geldiğim için Londra’daki insanların hem tarz, hem de ucuz giyinebildiğini görmek benim için ayrıca bir mutluluk kaynağı oldu. Türkiye’de insanlar aldıkları şeylerin pahalılığı ile övünürken, Londra’da tam tersi, ucuz bir şey bulursa birisi hemen bilgi arkadaş gruplarında yayılır ve o mağazanın önünde Vintage ekibi anında kuyruğu oluşturur, pahalı bir şey aldığında kimse kimsenin gözüne sokmaz. Özellikle öğrencilik yıllarımda Avrupa’ya seyahat ettiğimde insanların ikinci el mağazalardan alışveriş yaptığını görünce hem çok şaşırmış, hem de çook havalı bulmuştum. Şu an ise Doğu Londra’da, birbirinden güzel, rengarenk retro-vintage mağazaların kalbindeyim. Doğu Londra’ya tarzını veren bu güzel mağazalar olsa gerek.Herkesin bütçesine, tarzına göre mutlaka bulabileceği bir şeyler var. Eğer 70ler-80ler tarzı yapmak istiyorsanız birbirinden güzel retro mağazalar bulabilir ya da ünlü tasarımcılara merakınız varsa çok pahalı tasarımlarını mahalle arasındaki bir “sample sales” da bulabilirsiniz. 2000 poundluk bir tasarım ayakkabıyı, 10 pounda yaklamanız olasılıklar dahilindedir. Tabiki bunu bulurken de nankör olmaya da gerek yok. Temiz ve kullanılmış olması makuldür deyip geçiyoruz. Yoksa ay sonunu değil, bir sonraki haftayı bile göremeyebiliriz.Geçen kış bu doğrultuda mahallemdeki bir retro mağazada çok güzel bir garrage salesa katıldım ve geç kalmış olmama rağmen o kadar güzel parçalara denk geldim ki, bir sonrakini açıkcası iple çekiyorum.Mağazada her şey 5-8-10 pound gibi belirli ücret aralığında önceden belirlenmiş ve aldığınız her ürünün fiyatı sabitti. En güzel kısmı, içeride öyle güzel bir atmosfer vardı ki, adete kendimi favori mekanlarımdan birisinde, partide zannettim. Sonradan fark ettik ki, sırf o güne özel DJ vardı mağazada ve 70ler-80ler müzikleri ile alışverişimizi adeta bir şölene dönüştürdüler. İlk kez bir alışveriş bitmesin istedim ve bir sonraki garrage salesı şimdiden dört gözle bekler oldum.Meraklıları için: Vintage: Beyond Retro/ DalstonLuxury sample sales: The Box Hackney